Vanliga frågor

Vilka står bakom Earstore?

Hur beställer jag ett nytt lösenord?

När får jag beställda varor?

Kan jag beställa varor till en anhörig?

Hur levererar ni beställda varor?

Kan jag kontakta er om frågor uppkommer om hur produkterna fungerar?

Kan ni leverera till andra länder än Sverige?

Vad händer om jag ångrar mig och vill lämna tillbaka produkten?

Säljer ni även hörapparater och individuella hörselskydd?

Hur vet jag vilka batterier jag skall ha till min hörapparat?

Kan jag besöka Earstore?

Kan ni leverera till företag och organisationer?

Hur ska jag förvara mina batterier?

Jag har glömt mitt lösenord! Vad gör jag?

Kan jag prova AMP hemma i lugn och ro?

Hur betalar jag för mina varor?

Vilken kvalitet har de produkter som säljs på Earstore?

Ingår moms?

Vilka står bakom Earstore?

Svar: Starkey Hearing Technologies, huvudkontor i Minneapolis USA, är ett av världens ledande företag inom hörsel och hörapparater. Starkey har över 4000 anställda i 34 länder och är representerade i Sverige sedan 1967. I Sverige är vi totalt 10 personer som arbetar och vi finns på Södermalm i Stockholm.

Hur beställer jag ett nytt lösenord?

Svar: Så här beställer du ett nytt lösenord om du är gammal kund som beställer på nya hemsidan för första gången eller om du bara glömt ditt lösenord.

Klicka på Glömt lösenord på inloggningssidan

Fyll i din e-postadress på nästa sida och klicka på Återställ.

Du får nu ett e-postmeddelande med en länk där du nu kan återställa ditt lösenord och välja ett nytt. Det ser ut så här, klicka på Återställ lösenord

Ange nu ett nytt lösenord på sidan du kommer till och skriv det igen på andra raden innan du klickar på Bekräfta

Nu kan du logga in med din e-postadress och ditt nya lösenord.

När får jag beställda varor?

Svar: Varor som finns i lager skickas alltid senast nästkommande helgfri vardag. Beställningsvaror tar oftast mellan 3-5 dagar och i sällsynta fall kan längre leveranstid förekomma, men isåfall meddelar vi alltid kunden via e-post om fördröjningen.

 

Kan jag beställa varor till en anhörig?

Svar: Ja. Det går att få fakturan skickad hem till beställaren, men varorna skickade till en annan leveransadress. För att ange en annan leveransadress så anger du helt enkelt din anhörigs adress vid utcheckningen i kassan i steget där du får välja leveransadress. Observera att endast en extra leveransadress kan sparas på ditt kundnummer. Vill du ange flera, så måste du radera den första.  På fakturan står det alltid om varorna har levererats till en annan adress.

Hur levererar ni beställda varor?

Svar: Varor levereras alltid kostnadsfritt med post hem till dig. Mindre beställningar går med vanliga brev medan större beställningar skickas med Schenker Privpak som du sedan får lösa ut hos närmaste ombud. Beställningar med ett värde över 700 kronor skickas mot postförskott om det betalas med faktura. Flera leveransalternativ går att välja till i kassan mot en extra avgift.

 

Kan jag kontakta er om frågor uppkommer om hur produkterna fungerar?

Svar: Absolut. Ni är välkomna att kontakta oss på telefon, fax eller e-post. Vår inom hörsel utbildade personal har lång erfarenhet av anpassningar av olika produkter och hjälpmedel. Använd gärna vårt kontaktformulär på hemsidan Kontakta oss

 

Kan ni leverera till andra länder än Sverige?

Svar: Ja. Vid leverans utanför Sverige tillkommer dock fraktkostnader och vi tar då endast emot kortbetalningar.  

Inom Norden kan ni beställa direkt på hemsidan, men var vänlig kontakta oss via info[at]earstore.se om ni vill beställa utanför Norden.

 

Vad händer om jag ångrar mig och vill lämna tillbaka produkten?

Svar: Earstore.se tillämpar Distansavtalslagen och du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta under förutsättning att produkten är i oförändrat skick (dvs oanvänd, ej förstörd eller skadad). Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 14 dagar.

Här kan du läsa allt du behöver veta om eventuella returer och reklamationer 

 

Säljer ni även hörapparater och individuella hörselskydd?

Svar:Ja det gör vi, via våra privata kliniker Bra Hörsel som finns i Stockholm och Göteborg. Mer information finns här på: www.brahorsel.se eller på telefon 073-595 57 22

 

Hur vet jag vilka batterier jag skall ha till min hörapparat?

Svar: Olika batterier har olika färgkoder. Storlek 10 har färgkod gul, storlek 13 har färgkod orange, storlek 312 har färgkod brun och storlek 675 har färgkod blå. En komplett guide till vilken storlek som motsvarar vilken bland olika märken hittar du här www.earstore.se/t/batterier

Kan jag besöka Earstore?

Svar: Kunder är naturligtvis välkomna till oss på Brännkyrkagatan 80 i Stockholm. Tunnelbana: Zinkensdamm. Vår butik ligger ca 70 m från tunnelbaneuppgången.

Våra öppettider är måndag till torsdag 9-16 och fredagar 9-13

Om ni vill köpa en produkt på Earstore rekommenderar vi alltid att ni första kontrollera med oss att den finns i lager, så ni inte riskerar att ta er hit i onödan.

 

Kan ni leverera till företag och organisationer?

Svar: Ja. Ange fakturaadress och organisationsnummer i beställningen. Det går att ange olika leveransadress och fakturaadress.  Om beställningen överstiger 700 kronor så levererar vi den med Schenker Parcel till er dörr annars med vanlig post. Observera att om leveransadress och fakturaadress är samma så skickas fakturan med i försändelsen, annars skickas den separat.

För större beställningar vänligen kontakta oss för individuell offert.

 

Hur ska jag förvara mina batterier?

Svar: Batterierna är av typen Zink-lufts batterier och bör förvaras i rumstemperatur. Undvik solsken och fuktiga miljöer. 

Klisterlappen på baksidan av batterierna ska ej tas bort förräns precis innan de ska användas, då borttagandet aktiverar batteriet. Om klisterlappen väl är borttagen går det ej att sätta dit klisterlappen igen för att stoppa förbrukningen. Oavsett om hörapparaten används eller inte så drar batteriet en liten mängd ström.

Ta ej ur batterierna ur sin förpackning innan de ska användas. Förpackningen skyddar batterierna så att de inte oavsiktligt aktiveras. De får ej förvaras lösa tillsammans, då de kan aktiveras och batterierna förbrukas utan att användas. 

Jag har glömt mitt lösenord! Vad gör jag?

Svar: Om du har glömt ditt lösenord, så kan du beställa ett nytt lösenord genom att klicka här

Fyll i din epostadress och klicka på Återställ. Nu kommer ett meddelande innehållande en länk för att återställa ditt lösenord att skickas till din epostadress. Har du inte fått det inom fem minuter, kontrollera att det inte fastnat i ditt spamfilter.

 

Kan jag prova AMP hemma i lugn och ro?

Svar: Earstore.se tillämpar Distansavtalslagen och du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du tagit emot varan och utan speciell anledning.

När det gäller AMP så ger vi dig även möjlighet att faktiskt prova AMP i 14 dagar och du har full returrätt oavsett om du använt dem. Vill du åberopa din ångerrätt vill vi att följande beaktas:

Meddela först vår kundservice via epost inom 14 dagar efter det att ni har mottagit beställningen och ange tydligt ordernummer samt gärna orsak till returen. Skicka inte tillbaka dem förrän ni har fått svar från oss med instruktioner om var de ska returneras.

Observera att du står för hela risken om den skulle försvinna i postgången. Därför rekommenderar vi att du returnerar den på ett av de rekommenderade spårbara sätten istället för med vanlig post.

Varan ska vara i oförändrat skick, dvs ej förstörd eller skadad. Returnera varan i produktkartongen med det avsedda inneremballaget. 

På alla AMP gäller dessutom 2 års garanti avseende materialfel. Förbrukningsmaterialet som ingår dvs hylsor och batterier är undantagna från denna garanti.

 

Hur betalar jag för mina varor?

Svar: Betalning sker endera via faktura, via kortbetalning eller postförskott.

Som standard medföljer en faktura leveransen med betalningsvillkor inom 30 dagar.

Om värdet på varorna överstiger 700 kr eller mer skickas de istället mot postförskott om du valt faktura. Du får en avi i brevlådan när du kan lösa ut ditt paket. 
Du kan även välja att betala med kort och vi tar emot de flesta vanliga kort.

Vilken kvalitet har de produkter som säljs på Earstore?

Svar: Vi har valt att arbeta med de bästa leverantörerna av produkter och hjälpmedel. Vi följer hela tiden marknaden efter nya bra produkter. Vår ambition är mycket bra produkter till mycket bra priser.

Ingår moms?

Svar: Moms är inkluderat i alla priser och inga extra avgifter tillkommer vid leverans inom Sverige

Copyright © 2017 Earstore. Alla rättigheter reserverade. Powered by nopCommerce